Pomáháme sociálně znevýhodněným dětem nalézt ztracenou motivaci ke vzdělávání, a to prostřednictvím realizace mimoškolních kroužků a dalších vzdělívacích aktivit – vrstevnického vzdělávání, blokových setkání a exkurzí. Soustředíme se na prohloubení jazykových dovedností, čtenářské gramotnosti, matermatické gramotnosti, ale i osobnostně sociálního rozvoje a pobybových dovedností. Děti, které podporujeme, jsou především děti z dětských domovů a další sociálně znevýhodněné děti z vybraných základních škol.
Cílem projektu je prostřednictvím extrakurikulárních aktivit zvýšit osobní spokojenost zapojených žáků a působit preventivně proti jejich odchodu z hlavního vzdělávacího proudu, dále působit pozitivně na jejich sebehodnocení a zvýšení sociální sounáležitosti s majoritou, a tím přispět k jejich snadnějšímu začlenění. Inovativní řešení spatřujeme v propojení běžných škol a dětských domovů v aktivitách, kde se žáci setkávají z různých skupin. V těchto aktivitách je kladen důraz na rozvoj jazykových schopností jako hlavní příčiny selhávání těchto dětí ve vzdělávání. Svoji úlohu zde hraje ale i posílení matematické gramotnosti, pohybových aktivit a osobnostně sociálního rozvoje – sebepoznání, sebehodnocení apod. Pomoc dětem se dostává prostřednictvím realizace bezplatných kroužků, vrstevnického vzdělávání, možnosti bezplatně navštívit exkurzi, blokovou atkivitu, ale i prostřednictvím bezplatného pořízení některých učebních pomůcek. Do projektu je zapojeno 13 dětských domovů a 5 základních škol.
Výstupy:
Metodika práce s dětmi v mimoškolních aktivitách
Řešitelský tým: Jitka Šeflová, Libor Pacovský, Klára Kováčová, Michaela Jeřábková, Simona Peřinová, Nikola Levová, Darina Hanusková